1. Klavzula DAT spremenjena v DPU
Klavzulo DAT (Delivered at Terminal) je nadomestila klavzula DPU (Delivered at Place Unloaded). Poimenska sprememba, ker se je ožji pomen »terminal« nadomestil s širšim pomenom, to je »kraj«, tako da je lahko kraj dobave z razložitvijo blaga s prevoznega sredstva vsak kraj, ne samo terminal. To je lahko letališki terminal, pristaniški terminal ipd.
2. Zavarovalno kritje se razlikuje med CIF in CIP
Pri klavzulah CIF (Cost Insurance and Freight) in CIP (Carriage and Insurance Paid To) določajo pravila Incoterms 2020 različno minimalno zavarovalno kritje in se tako prilagajajo aktualni poslovni praksi. Zavarovalno kritje pri klavzuli CIP se je spremenilo tako, da mora prodajalec, razen če ni drugače dogovorjeno, na svoje stroške pridobiti zavarovanje tovora, ki je v skladu najmanj s kritjem »A« (All risks) Institutskih klavzul (Institute Cargo Clauses). Pri klavzuli CIF pa mora prodajalec zavarovati tovor najmanj v skladu s kritjem »C« Institutskih klavzul.
3. Novosti pri vrstnem redu desetih A/B členov in Delitev stroškov
Novost, ki jo Incoterms 2020 prinašajo je tudi pri vrstnem redu desetih A/B členov pri vsaki klavzuli. Pri Incoterms 2010 so bile obveze glede plačila in dostave blaga ter prehoda nevarnosti razvrščene pod A1/B1, sedaj pa so premaknjene na A2/B2 in A3/B3.
Nova razporeditev desetih A/B členov je tako naslednja:
- A1/B1 – splošna določila (obveznosti)
- A2/B2 – dobava/prevzem
- A3/B3 – prehod nevarnosti
- A4/B4 – prevoz
- A5/B5 – zavarovanje
- A6/B6 – dobavni in prevozni dokumenti
- A7/B7 – izvozne in uvozne formalnosti
- A8/B8 – kontrola/embalaža/označevanje
- A9/B9 – delitev stroškov
- A10/B10 – obvestilo prodajalca in kupca
Vsi stroški so zdaj za vsako pravilo navedeni v razdelku "Delitev stroškov", da ne bi prihajalo do zmede. Ker se je tudi vrstni red člankov znotraj pravil Incoterms 2020 spremenil, so ti zdaj prikazani v oddelku A9 / B9 vsakega pravila.
4. Varnostne zahteve
Varnost tovora je še posebej pomembna, Incoterms 2020 zdaj obravnavajo številne zahteve, povezane z varnostjo, ki so opredeljene v A4 in A7 vsakega pravila Incoterms 2020, potrebni povezani stroški pa so bili dodani pod člene A9 / B9.
5. Lastni prevoz, poleg prevoza tretje osebe
Incoterms 2010 je predvideval, da bo prevoz blaga med prodajalcem in kupcem opravil tretji prevoznik. Niso se ukvarjali s tem, kdo zagotavlja prevoz, ali je to prodajalec ali kupec (npr. prodajalčevo ali kupčevo lastno tovorno vozilo). Incoterms 2020 dovoljuje tudi lastni prevoz s strani kupca v klavzuli FCA, s strani prodajalca v pravilih D.
Incoterms 2020 vključujejo dogovore o prevozu z lastnim prevoznim sredstvom v FCA, DAP (Delivered at Place), DPU (Delivered at Place Unloaded) in DDP (Delivered Duty Paid). Stranki lahko, razen pri klavzulah skupine C, organizirata prevoz tudi z lastnimi prevoznimi sredstvi, kar je bilo mogoče že po klavzulah Incoterms 2010, čeprav izrecno pravilo o tem ne obstaja.
6. FCA (Franko prevoznik) and Bills of lading
V povezavi z FCA klavzulo velja novo pravilo glede izdaje pomorskega prevoznega lista (B/L - Bill of Lading) oz. konosamenta. V njem se lahko označi naložitev blaga na krov ladje, čeprav je blago izročeno prevozniku na kopenski točki. Brez te zaščite lahko prodajalec izgubi nadzor nad kontejnerskimi pošiljkami in prevzame tveganje za škodo na blagu, dokler se ne naloži. Z Incotemsi 2020 lahko torej prodajalec pridobi od prevoznika pomorski prevozni list, če ga potrebuje npr. pri dokumentarnem akreditivu.
7. Predstavitev in oblikovanje
Nove mednarodne transportne klavzule Incoterms® 2020 vsebujejo veliko obsežnejše pojasnjevalne opombe, z boljšimi diagrami, drugačno strukturo za uporabnike. Pravila, povezana s pomorstvom, se še vedno niso spremenila in ostajajo na zadnji strani pravilnika, saj se še vedno lahko uporabljajo za blago v razsutem stanju.