Asistenca

Novice

9. maj 2016

Zgodovina ladijskega zabojnika

Zgodovina ladijskega zabojnika

 

Odlična knjiga The Box (How the Shipping Container Made the World Smaller and the World Economy Bigger) avtorja Marca Levinsona je biografija ladijskega zabojnika, ki premore več preobratov kot povprečni slovenski reality show. 

 

Ali ste vedeli?

 

26. april 2016 zaznamuje 60. obletnico prve plovbe Ideala X in rojstvo modernega zabojnika, ki je kasneje pomembno prispeval k razvoju svetovnega gospodarstva. Pri tem je pomembno vlogo odigral vizionar, Malcom McLean.

 

Pa poglejmo kako se je zgodilo.

 

Revolucija ladijskega transporta se je začela v glavi Malcoma McLeana, ki je že leta 1937 ob opazovanju dolgotrajnega pretovarjanja blaga iz tovornjaka na ladjo pomislil, da bi bilo enostavneje dvigniti celoten keson iz tovornjaka na ladjo kot pa posamično pretovarjati tovor. Govoril je, da se mu je želja po bolj gospodarnem prevozu blaga s tem, da se izogne neprestanemu prekladanju iz enega na drugo prevozno sredstvo, porodila, ko je delal kot voznik konec 30. let v pristanišču Hoboken. Razvil je idejo standardiziranih kontejnerjev in kamionskih prikolic, ki so jih premikali vlačilci. V ladje so se utovarjali kontejnerji na polprikolicah. S tem privarčevali prostor in stroške. Kasneje so se opustile tudi polprikolice in ladje so pričele prevažati samo kontejnerje. Na začetku so bili ladjarji precej skeptični nad njegovo idejo. To ga je spodbudilo, da je sam postal ladjar. Temu primerno je poimenoval svojo družbo Sea-Land Inc. Konec devetdesetih let jo je prodal ladjarju Maersk. Od tedaj se družba imenuje Maersk Sealand. Kot prva ladja, ki je prevažala samo kontejnerje je v literaturi omenjena ladja »Ideal X«. 26.aprila 1956 je odplula iz pristanišča Newark z 58 kontejnerji do Houstona. Isto leto je na pot odplula tudi prva ladja, ki je bila namenjena izključno prevozu kontejnerjev. Ladja “Maxton” je bila predelani tanker z zmožnostjo vtovora 60. kontejnerjev. Desetletje kasneje so prvi kontejnerji prišli v severno Evropo. To so bili 35' ASA kontejnerji, izdelani po ameriških standardih. V drugih regijah so se uporabljali kontejnerji različnih velikosti kot npr. 27' ASA kontejnerji. Evropski in Japonski ladjarji so hitro prepoznali koristi kontejnerjev in tako pričeli investirati v novo prevozno tehnologijo. Ker so se ameriški standardi kontejnerjev s težavo uporabljali v Evropi in drugih državah, se je s težkimi pogajanji z Ameriko dosegel sporazum, ki določa današnje velikosti kontejnerjev. Nastali so ISO standardi za 10', 20', 30', 40' kontejnerje. Širina je bila določena na 8', višina na 8' in 8'6''. Za celinski prevoz znotraj Evrope se je dosegel sporazum o širini 2,5m za celinske kontejnerje, ki se jih večinoma uporablja v kombiniranem cestno železniškem prevozu. Večina kontejnerjev po svetu je skladnih z ISO standardi, 20' ter 40' kontejnerji prednjačijo. Zadnja leta so se na željo špediterjev in ladjarjev pojavili večji kontejnerji ali »Jumbo« kontejnerji dolžine 45' in 48' ter širine 8'6'' (2,6m) in višine 9'6'' (2,9m). Želje po večjih kontejnerjih so običajno omejene na uporabo v ZDA, saj v Evropi in drugih celinah ožje ceste predstavljajo omejujoči dejavnik za njihovo uvedbo.

Kontejnerizacija in razvoj informacijske tehnologije sta bistveno zmanjšala tveganja v mednarodnem poslovanju in omogočila vertikalno dezintegrirano proizvodnjo upoštevaje načela “just-in-time“.  S skrajšanjem časa, ki ga tovor preživi na poti, zmanjšanjem stroškov poškodb in izgube tovora je prišlo do nadaljnjega zbliževanja oddaljenih trgov in posledično pospešitve ostalih globalizacijskih procesov. Življenjska zgodba ladijskega kontejnerja opozarja tudi na kratkovidnost sindikatov, ki so v svojem hkratnem prizadevanju po visokih dohodkih in polni zaposlenosti svojih članov pogosto pripravljeni dolgoročno blaginjo prodati za kratkoročne cilje.

Z RCM Team zanesljivo in hitro na morju.

 

Ne glede na to, ali gre za natovarjanje zabojnika ali posebni prevoz: kot zanesljiv ponudnik vseh vrst transportnih storitev bomo vaše blago odpremili profesionalno in hitro. Skupaj z našimi strokovnjaki vam ne nudimo zgolj same organizacije ladijskega prevoza, ampak za vas opravimo celovito storitev.

Organizacija mednarodnega in notranjega transporta
 (organizacija železniškega, cestnega in letalskega prometa).

Skladiščenje (v sodelovanju z Luko Koper vam pri uvozu, izvozu in tranzitu nudimo skladiščenje na odprtih in             zaprtih površinah znotraj ekonomske cone).

Druge storitve (carinsko in davčno zastopanje, inšpekcijske kontrole, svetovanje uvrščanja blaga pri kombinirani nomenklaturi carinske tarife,  RP-O in DDV-O v sistem INTRASTAT.

www.lcl.si

www.skladisci.si

 

S kakovostnimi storitvami in visoko stopnjo strokovnosti,
ki temelji na zaupanju, stremimo k skupnemu zadovoljstvu in dolgoročnemu sodelovanju.

Zaupajte nam!

Spedicija.hr
Sodobni carinsko skladiščni center v OIC Hrpelje v Kozini na površini z več kot 15.000 m².