Pandemija koronavirusa v mnogih pogledih pomeni tudi številne neznanke za logistično industrijo. Logistična podjetja po vsem svetu se trudijo, da bi bile posledice čim manjše. A že na začetku so bili na mejah kilometrski zastoji, ustavitve proizvodnje in velika količina blaga, ki ga je bilo treba začasno skladiščiti, lokalna skladišča pa so pokala po šivih. Jasno je postalo eno: podjetja potrebujejo trajnostno preobrazbo, saj logistika po korona krizi ne bo več enaka.
Od prvega poročanja o izbruhu virusa Covid-19 iz Kitajskega mesta Vuhan je preteklo že skoraj leto in pol in še vedno vpliva na življenje in vsakodnevno interakcijo ljudi. Številne omejitve na področju zapiranja regij, meja, posameznih sektorjev so vplivale na gospodarstvo na sploh, spremenile blagovne tokove in zahtevale trajnostno preobrazbo logistične dejavnosti. Spremembe se z drastično hitrostjo odvijajo predvsem na naslednjih področjih:
- Korona virus pospešuje digitalizacijo, tudi v logistični dejavnosti.
- Diverzifikacija dobavnih verig in večja preglednost.
- Vezi s hitro odzivnimi skladiščnimi centri.
Pospešena digitalizacija v logistični dejavnosti
Pandemija korona virusa je v svetu povzročila nekaj drastičnih sprememb na področju digitalizacije v logistični dejavnosti: nenadoma vidite ljudi, ki sedijo v domačih pisarnah in od tam opravljajo svoje delo. To vpliva na upravljavce logistike na strani lastnikov tovora in na vso pisarniško osebje na strani špediterjev, kot so storitve za stranke, dispečerji, prodaja in finance. To kaže, da je mogoče vzdrževati dobavno verigo in da so spletna orodja pri tem dejansko v pomoč. Nekatera logistična podjetja, že dolgo spodbujamo uporabo svojih spletnih orodij in digitalnih rešitev na sploh. Toda številna druga velika in majhna transportna podjetja se zdaj prvič zavedajo, kako bolj učinkovito in prilagodljivo je lahko njihovo vsakodnevno poslovanje z uporabo digitalnih rešitev. Digitalizacija in inovacije sta ključni besedi za prihodnost logistike. Tudi špediterji se trenutno učijo ceniti digitalna orodja. Kriza je kot poziv na budnico za ladijska podjetja, da množično pritisnejo na digitalizacijo, ker razmere neusmiljeno kažejo, da ne digitalizirani deli procesa dobavne verige ovirajo poslovanje. Na podlagi zdaj pridobljenih izkušenj o pomenu digitalnih tehnologij za gospodarstvo bo tudi prometni in logistični sektor iz koronske krize izšel v veliko bolj digitalni obliki. V podjetju RCM smo uspešno digitalizirali del svojega poslovanja ravno v času korona krize, več o tem lahko preberete v arhivu naših novic »Digitalizacija podjetja RCM«.
Diverzifikacija dobavnih verig in večja preglednost
Zlasti na začetku koronske krize je veliko podjetij trpelo zaradi dejstva, da so bile dobavne verige v logističnih vozliščih močno upočasnjene ali celo prekinjene. Pomanjkanje ustreznih delov ali komponent za proizvodnjo je marsikateremu podjetju jasno pokazalo, da je lahko v kriznih razmerah pretirana odvisnost od enega samega dobavitelja ali različnih partnerjev iz iste regije. Očitno so bila v prednosti podjetja, ki so že pred izbruhom krize skrbela za prožne dobavne verige in se po pogodbi dogovorila o dodatnih nadomestnih prometnih poteh. Izkušnje, pridobljene med krizo Covid-19, bodo v prihodnosti vodile do tega, da bodo diverzificirale svoje dobavitelje za določeno blago in storitve z enakim odnosom, kot bi vlagatelj diverzificiral svoj portfelj, če bi hotel zagotoviti stabilnejši zaslužek.
Skupaj z diverzifikacijo možnosti nabave je bistveno tudi povečati preglednost vzdolž dobavne verige. Več kot je uporabljenih partnerjev iz različnih regij, težje je slediti situaciji. S pravilno stopnjo preglednosti pa lahko podjetja načrtujejo učinkoviteje, že zgodaj prepoznajo potencialna ozka grla in hitreje preidejo na alternativne dobavne kanale.
Vezi s hitro odzivnimi skladiščnimi centri
Glede na dosedanje izkušnje bodo po Covid obdobju podjetja iskala predvsem zanesljive in hitro odzivne logistične partnerje, da bi se lahko bolje pripravila na prihodnje krize - in to s čim dolgoročnejšimi pogodbami. Cilj večine podjetij je načelo »Just-In-Time«, torej prihraniti pri stroških dostave in optimizirati postopke naročanja. Podjetja so s tem načelom optimizirala dobavno verigo s čim so prispela k donosnejšim poslom, vendar so na ta način tudi bolj dovzetni za različne motnje, kot se je izkazalo v korona krizi. Natale težave bodo podjetja lahko reševala z uporabo skladišč za strateške izdelke, ki so blizu njihovih lokacij in tako z varovalno funkcijo skladiščenja preprečila popolno zaustavitev svoje proizvodnje. Zaradi zapolnitve tržne niše na področju skladiščenja v slovenski Istri smo v podjetju RCM investirali v moderen skladiščni center na Kozini s kapaciteto 15.000 m2, ki se za podjetja, ki se želijo izogniti težavam povezanim z »Just-In-Time« dobavo. Prav tako vas bo skladiščenje v carinskem skladišču razbremenilo plačila dajatev ob uvozu. Zaradi dovoljenja za carinsko skladišče naši poslovni partnerji ob uvozu ne bodo plačevali dajatev, ampak šele ob sprostitvi blaga iz carinskega skladišča. Torej boste s tovrstnim skladiščenjem pomembno vplivali na denarni tok svojega podjetja. Vse to vam olajša upravljanje vaših lastnih sredstev in s tem vpliva na denarni tok vašega podjetja.
Odlično, kajne?
Mi investiramo, ker razumemo vaše logistične potrebe.
Za več informacij vam je na voljo ekipa RCM.
Oglejte si tudi: