Tokrat pišeo o t.i. “skritih stroških”
Danes smo za vas pripravili sklop vprašanj, ki jih najpogosteje zastavljajo podjetja, ki se prvič spopadajo z uvozom in prevozom manjših pošiljk blaga (LCL), t.i. zbirnih pošiljk iz Kitajske, ali drugih držav daljnega vzhoda.
V našem poslu torej največkrat naletimo na vprašanja kot so: Imam blago iz Kitajske, kaj sedaj? Kako naj ga uvozimo? Kitajec pravi, da mi blago pošlje v Koper, in da potrebujem špediterja? Gre za zbirno pošiljko, a mi lahko pomagate?
V tokratnem prispevku se bomo osredotočili predvsem na tako imenovane “skrite stroške”, ki pretijo na uvoznike novince.
Pri ladijskih prevozih zbirnih pošiljk iz držav daljnega vzhoda se pogosto dogajajo nepravilnosti pri dobavnih pogojih oz. klavzulah CIF. Klavzula CIF vključuje stroške povezane z blagom, zavarovanje in prevoznino do namembnega kraja. Klavzula CFR vključuje stroške povezane z blagom in prevoznino do namembnega kraja, kjer agenti pogosto ponujajo znižane stroške povezane z dobavo blaga.
Podjetja iz daljnega vzhoda posle pridobivajo tudi tako, da lastnikom tovora ponudijo brezplačen ali cenovno ugoden transport, z lokalnim agentom v končnem pristanišču pa se dogovorijo, da tovora ne izdajo, dokler prejemnik blaga ne plača stroškov povezanih z dobavo blaga, ki so skriti pod drugimi nazivi, kot na primer: China Import (Service) Fee, THC surcharge, ISPS surcharge, Eco tax, Surcharge, Transfer fees, Gas Measuring Exchange Rate, Incentive Refund, LCL Services Charge, Handling Fee, Refund Delivery Order, Agency, CAF, Discharging, Refund or Far East Import Surcharge. Čeprav uvoznik misli, da je naročil blago z že vključenimi stroški, ki jih zajema dobavni pogoj CIF ali CFR, na koncu plača, ločeno od prodajne cene blaga, tudi dodaten znesek povezan z dobavo blaga, vendar pod drugimi nazivi kot so stroški, ki jih zajemajo dobavni pogoji CIF in CFR. Obstaja možnost, da je del stroškov prevoza blaga na fakturi naveden pod ladijsko voznino, del stroškov pa pod drugimi nazivi.
Tovrstnim nevšečnostim se lahko izognete na način, da se ob sklepanju pogodbe z dobaviteljem dogovorite, da bo vaše blago dobavljeno po pariteti FOB, free on board, kar pomeni da vaš poslovni partner iz Kitajske uredi vse potrebno na njegovem območju, prevoz in carinske formalnosti za vas pa uredimo špediterji, kot je RCM.
Namreč, pošiljatelj vam ponuja na videz ugoden prevoz do Kopra, a ob prispetju pošiljke ne malokrat ugotovimo, da se pošiljke prekladajo v skladiščih, v drugih krajih Slovenije. Lokalni agent vam tako zaračuna dodatne, vam neznane stroške, ki so lahko tudi do dva krat višji od višine voznine, ki vam jo je vaš dobavitelj na Kitajskem ponudil.
Lokalni agent, ki blago preklada, vama lahko zaračuna dodatne, vam neznane stroške. Tako imenovani skriti stroški so lahko tudi dvokratnik višine voznine, ki vam jo je vaš pošiljatelj ponudil. Skriti stroški lahko znašajo tudi do 300,00 EUR/M3. Del teh stroškov je nato ponavadi s strani lokalnega agenta vrnjenih nazaj za pokritje voznine na Kitajskem.
Na tem mestu vam tako svetujemo, da se ob sklepanju pogodb za dobave blaga iz daljnega vzhoda, dogovorite po pogojih FOB. Prevoz, carinjenje in dostavo na vaš dom pa uredimo mi. Na ta način imate znano finančno strukturo.
Za več informacij in pripravo informativne ponudbe smo vam na voljo na [email protected].
Bi radi izvedeli več o dobavnih pogojih. O najnovejših klavzulah Inconterms 2020 smo za vas pisali tukaj:
KLAVZULE INCOTERMS 2020