Posledice vojne v Ukrajini se kažejo po celem svetu na številnih področjih. Cene se dvigajo v nebo. Cene goriv za plovila že presegajo 1000 $ na tono; ladje s čistilniki pa prihranijo 300 $ na tono.
Niso samo cene dizla, bencina in goriva za reaktivne motorje tiste, ki se močno dvignejo. Cena ladijskega goriva, ki ga porabijo svetovne kontejnerske ladje in tankerji podira rekorde.
Cena kurilnega olja z zelo nizko vsebnostjo žvepla (VLSFO) – goriva z vsebnostjo žvepla z 0,5 %, ki poganja večino komercialnih ladij – je pravkar presegla dvig cen, ki se je zgodil kmalu po ruski invaziji na Ukrajino.
Po podatkih podjetja Ship & Bunker je povprečna cena VLSFO v 20 najboljših svetovnih pristaniščih za bunkerje (pomorska goriva) v sredo znašala 1042 dolarjev na tono, kar je podvojilo ceno pred letom dni. (Prejšnji rekord je bil 9. marca 1.040,50 $ na tono.)
Učinki goriva za prevoz kontejnerjev
Kaj stanje z gorivom za plovila pomeni za lastnike in upravljavce plovil?
Pri kontejnerskem prevozu se stroški goriva prenesejo na pošiljatelje tovora z učinkom zamika prek prilagoditvenih faktorjev bunkerja (BAF). Ti BAF bodo dodani na že tako rekordno visoke pogodbene stopnje. BAF za tretje četrtletje 2022 podjetij CMA CGM, Cosco, Evergreen in OOCL, objavljeni v četrtek, so v povprečju poskočili za 38 % v primerjavi s tem četrtletjem in za 78 % več kot v enakem obdobju lani.
Številne večje kontejnerske ladje, ki opravljajo prevoze na daljše razdalje, imajo čistilnike. Po podatkih Clarksons Platou Securities ima 75 % kontejnerskih ladij na vodi z zmogljivostjo 17.000 enakovrednih enot dvajsetih ali več, kot tudi 50 % ladij z zmogljivostjo od 12.000 do 16.999 TEU (s načrtovano nadaljnjo rekonstrukcijo).
Povzeto po: FreightWawes.com