Zadnje mesece smo priča velikim podražitvam na področju ladijskega prevoza. Podjetje Nissan je to dodobra izkusilo pri dnevnem najemu ladje za prevoz avtomobilov, saj so za dnevni najem plačali kar 97 tisoč evrov. Vse pogoste so govorice oziroma mnenja, da je glavni krivec za inflacijo prav ladijski prevoz.
Cene segajo v nebo in podirajo rekorde. Ladje so zaradi čakanja primorane plačevati še skladiščenja in ležarine. Covid epidemija je vplivala na krizo z ladijskimi prevozi, v zadnjem letu pa je dosegla vrhunec zaradi povečanega povpraševanja potrošnikov.
Izvršni predsedniki večjih proizvajalcev in finančniki so opozorili, da imajo ob tako visokih cenga ladijskega prevoza, težave spraviti avtomobile do kupcev po dogovorjenih cenah in obenem so izrazili skrbi glede inflacije, ki bo vztrajala ob še vedno naraščajočih cenah ladijskega prevoza.
Kaj se torej dogaja?
Zakaj je kar naenkrat premalo tovornih ladij, še posebej zdaj, ko avtomobilisti izdelajo vse manj avtomobilov in je treba na dnevni ravni prepeljati manj avtomobilov kot v preteklih letih?
Kot pravijo različni analitiki, so se težave začele že leta 2016. Naročila za posebni ladijski prevoz so se na letni ravni zniževala za okoli štiri odstotke, zato so ladijski operaterji potihoma že pričakovali zmanjšano povpraševanje.
Ko je leta 2020 udarila bolezen covid-19, se je povpraševanje po ladijskem prevozu povsem ustavilo. Lastniki ladij so se v tretjem četrtletju zaradi padca povpraševanja odločili, da v pokoj pošljejo 30 tovornih ladij. Na svetu je sicer še vedno obratovalo oziroma je bilo pripravljenih skoraj 800 tovornih ladij.A za to potezo so bili lastniki ladij kaznovani z obrestmi. Povpraševanje je poskočilo, podrlo vse rekorde in letos je bila konkurenca ob zmanjšani ponudbi velika.
Vir: Siol.net