Tokrat objavljamo intervju direktorja Dejana Sušnik v reviji GZS – Glas gospodarstva.
Preberite kako se naše podjetje spopada z izzivi v logistiki, digitalizaciji poslovanja in kakšna bo prihodnost poslovanja.
Kako se je poslovanje vašega podjetja v luči digitalizacije spremenilo v zadnjih letih?
Postopna uvedba digitalizacije v temeljne procese poslovanja v podjetju poteka že več kot desetletje, čeprav smo se pomena digitalizacije zavedali že mnogo prej, saj je podjetje RCM špedicija z več kot 30. letno tradicijo. S postopnim uvajanjem digitalizacije v podjetju so postali ključni vidiki poslovanja, povezava med carinskimi oddelki in finančno računovodsko službo bolj učinkoviti in prilagodljivi. S povezovanjem različnih programskih orodij smo v podjetju dosegli hitrejše in natančnejše izvajanje delovnih nalog, kar je pri izvedbi carinskih formalnosti izrednega pomena.
V zadnjih letih pa je RCM doživel temeljito digitalno preobrazbo. Digitalne tehnologije so nam omogočile, da smo znatno povečali učinkovitost naših poslovnih procesov. Avtomatizacija številnih operacij, od sprejemanja naročil do sledenja pošiljk, je zmanjšala možnost napak in pohitrila obdelavo. Prav tako smo uvedli e-arhiviranje vseh dokumentov, kar nam omogoča transparenten pregled nad vso dokumentacijo in hitrejše iskanje le-te. Poleg tega smo prešli na popolnoma elektronsko izmenjavo dokumentov, kar je poenostavilo komunikacijo z našimi partnerji in strankami. Z uporabo analitike podatkov smo pridobili dragocene vpoglede v naše poslovanje, kar nam omogoča, da bolje razumemo potrebe naših strank in se hitreje odzivamo na spremembe na trgu. Integracija z različnimi sistemi naših partnerjev nam omogoča boljšo koordinacijo v globalni verigi preskrbe in optimizacijo celotnega logističnega procesa.
Digitalna transformacija je tako izboljšala kakovost naših storitev, zadovoljstvo strank in našo konkurenčnost na trgu.
Koliko investirate v digitalizacijo?
RCM v digitalizacijo nenehno investira dobršen del investicijskih sredstev. Investicije na tem področju zajemajo tako nakup najnovejše programske in strojne opreme kot tudi kontinuirano usposabljanje naših zaposlenih. Čeprav natančnih številk ne razkrivamo so investicije v digitalizacijo in kibernetsko varnost nedvomno ena od naših ključnih strateških prioritet.
Ali menite, da bo umetna inteligenca vplivala na poslovanje podjetij v sektorju logistike?
Umetna inteligenca bo in že ima revolucionaren vpliv na logistični sektor, kot tudi na naše poslovanje v RCM.
Številna programska orodja nam omogočajo boljše napovedovanje prihodnjega povpraševanja, optimizacijo transportnih poti in avtomatizacijo številnih rutinskih nalog. To nam omogoča, da zmanjšamo stroške, povečamo učinkovitost in se bolje prilagodimo potrebam naših strank. V RCM že eksperimentirajo z uporabo umetne inteligence za odkrivanje skritih vzorcev v podatkih, kar nam pomaga bolje razumeti naše stranke in njihove potrebe. S pomočjo umetne inteligence lahko še bolj personaliziramo naše storitve in se proaktivno odzivamo na spremembe na trgu.
Pri RCM aktivno spremljamo najnovejše razvojne trende na področju umetne inteligence in iščemo nove načine, kako jo lahko integriramo v naše poslovanje.
Verjamem, da bo umetna inteligenca na področju avtomatizacije in optimizacije dobavnih verig, pametnih skladišč, avtonomnih vozil in še bi lahko našteval, v prihodnosti igrala ključno vlogo pri oblikovanju logistike in nam omogočila, da bomo še konkurenčnejši na globalnem trgu."
Kaj bi za vaše podjetje in vaš sektor pomenila enotnega vstopnega okna, kot ga poznajo že v pomorskem prometu?
S strani FURS je bila že v lanskem letu podana informacija o predlogu za vzpostavitev EU vozlišča carinskih podatkov. Vsekakor bi bilo enotno vstopno okno EU na področju carine zelo dobrodošlo, in olajšalo mednarodno izmenjavo podatkov. Gre za digitalno platformo, ki bi centralizirala izmenjavo carinskih podatkov med državami članicami, podjetji in carinskimi organi. To vozlišče bi imelo pomembne učinke na pretok blaga in podatkov, zmanjšalo bi administrativne obremenitve ter okrepilo varnost in preglednost pri carinskem nadzoru.
Za RCM in ostala podjetja, ki svoje prihodke ustvarjajo predvsem s carinskim posredovanjem, bi tovrstna digitalna platforma pripomogla k zmanjšanju razlik v načinu obdelava carinskih deklaracij med različnimi državami. Zaradi centralizacije in standardizacije podatkov bi tovrstno vozlišče pripomoglo k avtomatizaciji carinskih postopkov, s čimer bi se zmanjšala potreba po ročnem vnosu podatkov, zmanjšalo število napak in pohitrilo carinjenje. Omogočeno bi bilo boljše sledenje blagu med različnimi državami članicami in boljšo sledljivost carinskih postopkov. To bi zmanjšalo tveganje za goljufije, npr. carinske utaje, ter povečalo preglednost in učinkovitost nadzora nad pretokom blaga, kar bi močno zmanjšalo sama tveganja, ki smo jim izpostavljeni kot carinski zastopniki za EU uvoznike blaga.